Opel En Güçlü Elektrikli Aracını Sessiz Sedasız Tanıttı
Opel, otomobil dünyasını şaşırtan bir hareketle, bugüne kadarki en güçlü aracını sessiz sedasız tanıttı. Ancak bu bir spor otomobil ya da performans odaklı bir GSe modeli değil; ailelere yönelik, elektrikli bir SUV olan Opel Grandland Elektrik AWD. Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli bu yeni amiral gemisi, tam 321 beygir gücüyle Opel’in tüm ürün gamını geride bırakıyor.
Elektrikli bir otomobil için menzil ve şarj kapasitesi hayati önem taşıyor. Grandland Electric AWD, tabanına yerleştirilmiş 73 kWh’lik bir batarya paketiyle geliyor. WLTP test döngüsüne göre, bu batarya tek bir şarjla 500 km’ye kadar menzil sunarak Grandland’ı sınıfının rekabetçi oyuncularından biri haline getiriyor.
Görsel olarak, en üst seviye Grandland’daki değişiklikler zarif ancak amaca yönelik. Daha iyi aerodinamik için optimize edildiği iddia edilen, karbon tarzı detaylarla vurgulanmış sportif ön ve arka tampon ekleri dikkat çekiyor. Yeni, iki tonlu 20 inç alaşım jantlar ise aracın sportif duruşunu tamamlıyor. Bu dış ayarlamalar sayesinde Grandland, 0,278 Cd’lik şaşırtıcı derecede düşük bir sürtünme katsayısına ulaşarak sınıfının en iyisi olmayı başarıyor.
AWD’nin kalbinde, Opel‘in artık tam potansiyelini kullanmaya başladığı tanıdık bir Stellantis platformu yatıyor. Ön tekerlekleri 210 beygir gücünde bir elektrik motoru tahrik ederken, arka aksa 111 beygir gücünde ikinci bir motor güç veriyor. Bu ikili, toplamda 321 beygir gücü ve 509 Nm tork üreterek aracın sadece 6,1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkmasını sağlıyor.
Sürücüler, Eco, Normal, Sport ve özel bir AWD modu gibi sürüş seçenekleriyle gücü dilediğince yönetebiliyor. Opel mühendisleri, Grandland Elektrik AWD’ye özgün bir şasi konfigürasyonu uygulayarak hem düz yolda stabilite hem de virajlarda kontrol sağlıyor. Standart olarak sunulan frekans seçici sönümleme sistemi, yol yüzeyine ve sürüş tarzına göre ayarlanarak konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor.
Belki de yeni Grandland Elektrik AWD’nin en merak uyandıran yönü, bariz performansına rağmen üzerinde “GSe” amblemini taşımaması. Daha önce 296 beygir gücündeki plug-in hibrit Grandland GSe’nin bu amblemi gururla taşıdığı düşünüldüğünde, Opel’in tam elektrikli ve daha güçlü bu modelde sportif markalamadan vazgeçme kararı büyük bir gizem olarak kalıyor.
Opel En Güçlü Elektrikli Aracını Sessiz Sedasız Tanıttı yazısı ilk önce TeknoBurada üzerinde ortaya çıktı.